CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

PEMINAT NOVEL

Thursday, 15 March 2012

Sinopsis Novel Suami Yang Ku Benci

 

SINOPSIS

“Seseorang itu dicintai bukan kerana kesempurnaannya,
tetapi dia kelihatan sempurna kerana dia dicintai….”
     Hannah Maryam, secantik wajahnya tapi sayangnya….cantik itu hanya pada wajah, bukan pada hati!Dia seorang yang terlalu bangga dan sombong dengan kemewahan yang dimilikinya dan sering merendahkan golongan miskin. Orang yang sering diherdik dan direndahkan martabatnya adalah SUAMinya sendiri UWAIS UKASYAH. Uwais tiada harta tapi kaya dengan kesabaran. Ermmmm agak hensem dengan dua lesung pipit di kiri dan kanan pipinya. Sweet gitu haaaaa….
Hannah sebagai CEO di syarikat milik keluarga sentiasa berbangga diri dengan kemewahannya. Uwais pula hanya sebagai penjual burger. Hannah telah dipaksa kahwin oleh atoknya dengan Uwais bila tunangnya Tengku Muiz telah ditangkap basah seminggu sebelum tarikh kahwin mereka. Pangkat CEO akan ditarik jika Hannah enggan mengikut arahan atoknya. Hannah di bawah jagaan atoknya bila ibubapanya terlibat dalam kemalangan. Hahahaah memang jodoh Hannah dan Uwais…best…best..
Setiap hari Hannah menyakitkan Uwais dengan kata2 pedas termasuklah mengutuk Uwais yang hanya sebagai penjual burger berbanding dirinya sebagai CEO. Cara Uwais berpakaian pon kena kutuk, low class, takde standard, pakaian dari pasar malam dll. Hahah tapi Uwais ni memang best. Dia memang sabar jer dengan kutukan Hannah dan sering menjawab dengan Hannah. Tambah geram ler minah ni dan last2 Hannah bertambah geram dengan sikap Uwais yang selamba badak. Uwais sebenarnya bengang giler ngan Hannah tapi dia malas nak layan sifat bongkak bininya tu.
Mereka akan berlakon pasangan bahagia di hadapan keluarga masing2. Ini untuk menjaga kedudukan Hannah sebagai CEO. Dalam mereka  macam anjing dan kucing, dalam hati masing2 sebenarnya ada taman hahahaha. Benci tapi sayang. Hannah mula cemburukan cikgu Batrisya yang sekampung dengan Uwais. Batrisya memang cantik dan bersopan santun. Hannah anggap Sya sebagai perempuan gedik dan cuba menggoda Uwais.
Uwais telah meluahkan isi hatinya kepada Hannah dalam keadaan marah semasa mereka bertengkar. Hannah plak terkejut giler bile dapat tahu Uwais cintakannya. Dalam diam dia teramat suka!Dia juga baru tahu yang Uwais sebenarnya berkelulusan luar Negara dan mahir dlm bahasa arab. Cam tak caye jer mamat ni. Cemburu Hannah bertambah apabila Batrisya membantu Uwais mendapatkan kerja sebagai guru sementara di sekolah Sya. Untuk menjarakkan Sya dan Uwais, Hannah menawarkan uwais bekerja di syarikatnya sebagai pegawai diplomatic. Uwais menolak kerana ingin berdikari dan tidak mahu bekerja di bawah Hannah yg macam singa kikiki.
Uwais pula mula cemburukan Hannah dan Fawaz iaitu sepupu Hannah. Fawaz memang cintakan Hannah dan pernah hendak dijodohkan oleh atoknya dengan Hannah. Fawaz bawa diri ke Dubai bila Hannah hendak kahwin dengan Muiz. Layanan Fawaz terhadap Hannah memang naikkan temperature Uwais. Hannah pula mula menerima Uwais sebagai suami yang amat dicintainya. Hannah yang macam singa mula berubah manja. Uwais yang muka selamba mula macam perangai budak2 yg sentiasa ingin dibelai. Dia caring giler pada Hannah. Mereka macam pasangan baru bercinta. Fawaz plak menyampah tengok diorang. Hannah mula belajar memasak dengan mak Uwais.
Fawaz plak terjatuh cinta dengan Batrisya. Hahah penyakit angau Fawaz ditahap kronik. Berbagai caradibuat untuk pikat Sya. Daripada tak pernah ke surau Fawaz mula jejakkan kaki ke surau sebab sya ni anak tok imam. Semua orang dia minta bantuan untuk pikat Sya termasuklah mak Uwais. Akhirnya Sya terima jugak Fawaz sebagai kekasihnya dan mereka ditunangkan.
Uwais gembira giler bila Hannah disahkan mengandung tapi Uwais plak yang kena morning sickness. Kuasa Tuhan, pada usia kandungan 8 bulan iaitu pada tarikh Fawaz dan Sya bernikah, Hannah terjatuh bilik air dan anaknya yang dikeluarkan secara pembedahan tidak dapat diselamatkan kerana masalah jantung. Uwais menamakan anak lelakinya Unais Ukasyah. Dia amat sedih tapi bersyukur kerana Hannah selamat.
Selepas 5 tahun…..Uwais dan Hannah mempunyai sepasang anak kembar berusia 4 tahun iaitu Hannah Nafisatul Ilmi dan Daqiq Mumtazul Hayat. Happy tul family ni. Fawaz dan Sya juga mempunyai 2 orang anak iaitu Fawza dan Jannah. Selepas 5 tahun juga Uwais mengalami morning sickness bila Hannah disahkan mengandung 2 bulan. Uwais yg sebagai penjual burger telah berjaya membuka kolam ikan dan udang bersama Fawaz. Tokey besar mamat ni. So sweet.

No comments:

Post a Comment