CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

PEMINAT NOVEL

Sunday 23 October 2016

Lebih Kurang 10 000 Jawatan Kosong di Sektor Kerajaan Untuk Anda Mohon

Image result for statistik pengangguran di malaysia 2016

Dari hari ke hari, bulan ke bulan ,tahun ke tahun kadar pengangguran meningkat, malah statistik menunjukan jumlah pengangguran dikalangan rakyat Malaysia pada awal tahun tidak berubah. Di Malaysia,jumlah tenaga kerja meningkat dengan sangat perlahan, dan ini tidak menggambarkan sesuatu yang baik pada ketika ini. Menurut pakar pasaran pekerjaan,jangkaan kadar pengangguran di negara ini akan melonjak kepada 3.5% berbanding 3.2% yang pernah direkodkan sebelum ini..

Oleh itu, bagi mengelakkan kadar pengangguran terus meningkat satu lawan web rasmi Jawatan Kosong diwujudkan bagi mengurangkan kadar pengangguran ini. Lawan web ini menyenaraikan lebih banyak peluang pekerjaan untuk anda semua. Selain itu, satu lagi laman web kerajaan iaitu Jawatan Kosong Kerajaan jugak membantu anda memohon pekerjaan di sektor kerajaan yang sedia ada. Pasti banyak manfaat dan kelebihan jika anda bekerja di sektor kerajaan ini. Laman web ini jugak dapat membantu pelajar-pelajar lepasan diploma,ijazah yang masih menganggur untuk mendapat pekerjaan yang sesuai dalam bidang yang sesuai.

Image result for statistik pengangguran di malaysia 2016

jawatan maybank , jawatan kemas , jawatan JPJ dan banyak lagi jawatan kosong yang boleh dimohon di laman web yang tersedia. Jika mahu memohon klik saja laman web berkenaan dan apply mengikut apa yang sesuai dengan bidang anda. Ini kerana pilihan kerja yang banyak memudahkan anda untuk membuat pelbagai pilihan, antara kelebihan jika bekerja di sektor kerajaan ialah bonus tetap khidmat awam, kemudahan pinjaman, peluang naik pangkat dan sebagainya.

Sedikit tips untuk mereka yang menghadiri interview :-
  • Tunjukan anda mempunyai keyakinan diri
  • Jawab setiap pertanyaan dengan tegas dan bersesuai dengan pertanyaan
  • Elakan memberi jawapan 'TIDAK"
Image result for pertanyaan interview dan jawabannya untuk fresh graduate

Akhir sekali, pihak-pihak yang terlibat terutamanya Kementerian Sumber Manusia haruslah memainkan peranan yang lebih baik bagi mengapuskan kadar pengangguran dengan lebih banyak membuat promosi-promosi seperti laman web ini. Share blog ini dan bantu kawan-kawan anda yang masih lagi menganggur dan yang memerlukan pekerjaan dengan segera.


No comments:

Post a Comment

Teman Membaca